2ОПШТЕСТВО


26-29.5.2020 год.

План за работа –26.5.2020- 29.5.2020
 Петто одделение-Зорица Димова

Наставен предмет: општество
Наставна содржина
Контролни прашања
Република Македонија во европската интеграција усвојување
Институции на Европската Унија – усвојување ИКТ
Вовед во активноста
Контролни прашања
Одговорете на прашањата од наставниот лист, бодови нема, според начинот на одговарање ќе ве оценувам за оваа контролна.
Република Македонија во европската интеграција усвојување
Институции на Европската Унија – усвојување ИКТ
Разгледајте ја презентацијата што ви ја праќам, потоа ќе ги прочитате лекциите од 85 до 92 страна и истите ќе ги научите.Ќе одговорите на прашањата на страна 92 .Ова ќе биде за наредната недела (кој ќе биде спремен за наредната недела ќе се договориме на вибер да се видиме и прашаме, ако не по случаен избор јас ќе ве побарам)
Меил од наставникот
szorica_dimova@hotmail.com











План за работа –18.5.2020- 22.5.2020
 Петто одделение-Зорица Димова

Наставен предмет: општество
Наставна содржина
Иселеништвото од Р. Македонија во светот – усвојување (стр. 79, 80 и 81)
Странците во Република Македонија-усвојување (стр.82 и 83)



Вовед во активноста
Прочитајте ги овие две лекции и може  да научите што е миграција –внатрешна и надворешна и зошто се случува тоа, што е странец,странство, причините за престој на странците во нашата земја. Ваша задача е да напишете доколку ви се даде можност да одите и да живеете во странство,која земја би ја одбрале и зошто токму таа земја-објаснете.


 

 


План за работа –4.5.2020- 8.5.2020

 Петто одделение-Зорица Димова
Македонија мултикултурна ризница
По сопствен избор направете проект на хамер или на лист од блок за народното творештво во нашата тактовина.Да се потсетиме што припаѓа во народно творештво:филигранство,фолклор(народни песни и ора),народни носии, копаничарство,обичаи,традиции,грнчарство,традиционална храна и сл.

План за работа –27.4.2020- 30.4.2020
 Петто одделение-Зорица Димова

Наставен предмет: општество
Наставна содржина

Споменици на културата – изработка на книга



Цели по предмети





Вовед во активноста
Продолжуваме да се запознаваме со културното наследство на нашата земја, бидејќи тоа претставува непресушна ризница.
Задача за оваа недела вие да изработите извештај во форма на книга  за некој споменик на културата по следниот план:
Кога е создаден?
Кој го изградил?
За што се користел во минатото?
Каква е неговата намена денес?
Јас ќе ви испратам пример, за да видите како треба да изгледа отприлика или може вие по ваша замисла да го сработите.Не треба да ги принтате по маил ќе ми ги пуштите.


 

 

Видео или аудио запис

Презентации

Линкови за активности











Наставен лист

Формативно вреднување


Меил од наставникот
szorica_dimova@hotmail.com




Радин мост
Овој мост се наоѓа на познатата Манцева Река и е подигнат во 1833 година. Мостот е подигнат на две високи кули. Сегашниот мост е изграден од познатиот скопски големец Хавзи-паша. За нај­про­чу­е­ни­от Ра­дин мост се рас­ка­жу­ва по­трес­на ле­ген­да спо­ред ко­ја во те­ме­ли­те жи­ва е за­ѕи­да­на Ра­да. По­трес­на­та при­каз­на за де­вет­те бра­ќа-ѕи­да­ри и за уба­ва­та не­ве­ста Ра­да сѐ уште прив­ле­ку­ва го­лем број стран­ски и до­маш­ни ту­ри­сти, кои до­а­ѓа­ат да го ви­дат ле­ген­дар­ни­от Ра­дин мост во Кра­то­во.
- Уште кон кра­јот на 14 век, поз­на­ти­от мај­стор Ра­де из­гра­дил мост, кој бил поз­нат ка­ко Ра­дев мост. Но, око­лу 1820 го­ди­на мо­стот бил уни­штен по удар од гром.
Спо­ред ле­ген­да­та, из­град­ба­та на Ра­дин мост би­ла ама­нет од мај­ка­та на де­вет­те бра­ќа-ѕи­да­ри.

- Мај­ка­та на де­вет­те бра­ќа, еден ден трг­на­ла на па­зар, но не стиг­на­ла за­тоа што Kри­ва Ре­ка го од­не­ла  мостот.  Спо­ред пре­да­ни­е­то, тие поч­на­ле да го гра­дат мо­стот но тој по­сто­ја­но се ури­вал. Сѐ што ќе из­гра­де­ле де­ње, но­ќе па­ѓа­ло. За да им „трае“ мо­стот, тие се до­го­во­ри­ле сна­а­та што утре­ден­та ќе им до­не­се ру­чек да ја за­ѕи­да­ат во те­ме­ли­те за да се зац­вр­сти град­ба­та. Си­те им ка­жа­ле на сво­и­те не­ве­сти за до­го­во­рот, са­мо нај­ма­ли­от брат не ка­жал. Утре­ден­та, најм­ла­да­та Ра­да им при­го­тви­ла ру­чек и им го од­не­ла на мај­сто­ри­те, а ко­га ја ви­де­ло неј­зи­но­то мом­че, сил­но зап­ла­ка­ло. Де­ве­ри­те, пак, ја фа­ти­ле и жи­ва ја за­ѕи­да­ле во те­ме­ли­те. но по­стои и пре­да­ние де­ка во те­ме­ли­те на мо­стот е за­ѕи­да­на са­мо сен­ка­та на Ра­да, а таа би­ла по­ште­де­на за­ра­ди до­ен­че­то што го има­ла.




Еминбегова кула

Оваа кула е висока 12,74 метри, а основата и е правоаголна со ширина од 6,10 метри. Вратата се наоѓа на јужната страна и е изведена од делкан камен. Кулата има три ката. Спратовите се преградени со дрвена конструкција и поплочена со шестоаголни плочи.. Скалите се доста стрмни и се дрвени, а само на третиот кат се камени.


Арабат Баба Теќе — дервишко теќе кое се наоѓа на излезот од Тетово  во подножјето на планината Шара. Теќето е изградено во втората половина на 18 век од Реџеп паша и неговиот син Абдурахман паша кои се спомнуваат и во врска со изградбата на Шарената џамија во Тетово, како и Тетовското кале.
Според податоците во Теќето живееле околу 15 дервиши, на чии чело стоел старешина - баба. Дервишите биле прочуени како благородни, мирни и гостољубиви луѓе. Теќето се викало Арабат затоа што навидум неговиот основач бил сиромав човек со скината облека по име Алија, а така облечените луѓе Турците ги викале арабат. Поради тоа теќето го добило името Арабат-теќе. Постои и теорија според која градењето на теќето било започнато од страна на Серсем Али баба.
Теќето претставува комплекс од верски објекти, групирани околу турбето на Серсем Али баба, дервиш кој припаѓал на редот Бектеши.  Во текот на 120 години, во теќето живееле бектеши Еднаш во годината, во спомен на имамот Хусеин и неговото семејство кои биле заклани во, Сирија, дервишите ја вршат богослужбата во чии рамки е и молитвата која се одвива со ритмичка музика и движења, при што тие, спомнувајќи го бога и нишајќи се лево-десно, напред-назад, паѓаат во мистичен занес и на крајот се бодат со игли и други остри предмети по телото.







 Св. Пантелејмон“ — манастирска црква во истоимениот манастир во с. Горно Нерези, на планината Водно, осум километри југозападно од Скопје. Манастирскиот комплекс е ограден со високи ѕидови, а во него се наоѓаат црквата изградена во македонски стил и манастирските конаци. На ѕидовите на овој споменик на културата е сочувано фрескосликарство,. Црквата била подигната од византискиот принц Алексеј Ангел .
Живописот во нерешката црква, е дело на повеќе раце, пред сè на рацете на двајцата главни мајстори. Најзначајните сочувани композиции: СретениеПреображениеЛазарево воскресениеРаѓање на Св. БогородицаВоведение на Св. Богородица во храмотВлегување во ЕрусалимСимнување од крстот и Оплакување Христово.






Шарена џамија

На десниот брег на реката Пена во Тетово во XV век е подигната џамија . Џамијата е значајна по своите внатрешни и надворешни сликарски декорации. Во составот на овој амбиент, се наоѓа и зачуваниот амам, кој денес е уметничка галерија,







План за работа –21.4.2020- 24.4.2020
 Петто одделение-Зорица Димова

Наставен предмет: општество
Наставна содржина

Кокино - најстарата опсерваторија на БалканотИКТ            https://kokinomk.wordpress.com/
Повторување за културно наследство на тлото на РМакедонија


Вовед во активноста
Кокино - најстарата опсерваторија на БалканотИКТ            https://kokinomk.wordpress.com/
Проследете ја презентацијата,а потоа отворете го линкот и дознајте повеќе за најстарата опсервација.Потоа во вашите тетратки напишете што се заклучиле од претходното.


Повторување за културно наследство на тлото на РМакедонија
Повторете за Културното наследство на РМ од стр.70 до стр.77
Одговорете на прашањата на стр.78 во вашите тетратки, а потоа сработете го наставниот лист.

 

 

Меил од наставникот
szorica_dimova@hotmail.com



План за работа –6.4.2020- 10.4.2020
 Петто одделение-Зорица Димова

Наставен предмет: општество
Наставна содржина

     Културното наследство на тлото на Р. Македонија – Скопје



Цели по предмети





Вовед во активноста
Активноста за оваа недела е да истражувате за културните споменици во Скопје, за неговото минато, наоѓалишта и остатоци од стари градби.Пронајдете некој интересен податок, а потоа информациите напишете ги во вашите тетратки.


 

 

Видео или аудио запис

Презентации

Линкови за активности











Наставен лист

Формативно вреднување


Меил од наставникот
szorica_dimova@hotmail.com




План за работа –13.4.2020- 16.4.2020
 Петто одделение-Зорица Димова

Наставен предмет: општество
Наставна содржина

     Културното наследство на тлото на Р. Македонија – усвојување (стр. 70, 71 и 72) ИКТ



Цели по предмети





Вовед во активноста
Минатиот час имавте задача да истражувате за Скопје-неговите наоѓалишта ,стари градби и сл. Оваа нова активност  подразбира истражување за културното и историско минато на нашата татковина.Разгледајте ја презентацијата, потоа прочитајте го текстот од учебникот на стр.70,71 и 72.  Може да истражувате за нашето наследство, но задача ви е да одберете за што ќе пишувате и на тој начин ќе го проучите истото.(пр.Хераклеја-Битола, Кокино-Куманово,Самуиловата тврдина-Охрид,Маркови кули-Прилеп,Староградска архитектура,Стоби и сл.)


 

 

Видео или аудио запис

Презентации

Линкови за активности











Наставен лист

Формативно вреднување


Меил од наставникот
szorica_dimova@hotmail.com