26-29.5.2020 год.
План за работа –26.5.2020- 29.5.2020
Петто одделение-Зорица Димова
|
||
Наставен предмет: општество
|
Наставна содржина
|
Контролни прашања
|
Република Македонија во европската интеграција – усвојување
|
||
Институции на Европската Унија – усвојување ИКТ
|
||
Вовед во активноста
|
Контролни прашања
Одговорете на прашањата од наставниот лист, бодови
нема, според начинот на одговарање ќе ве оценувам за оваа контролна.
|
|
Република
Македонија во европската интеграција – усвојување
Институции
на Европската Унија – усвојување ИКТ
Разгледајте ја презентацијата што ви ја праќам, потоа ќе ги прочитате
лекциите од 85 до 92 страна и истите ќе ги научите.Ќе одговорите на прашањата
на страна 92 .Ова ќе биде за наредната недела (кој ќе биде спремен за
наредната недела ќе се договориме на вибер да се видиме и прашаме, ако не по
случаен избор јас ќе ве побарам)
|
||
Меил од наставникот
|
szorica_dimova@hotmail.com
|
https://docs.google.com/presentation/d/1fKLtJeutxem9bYqW1T2IBQEHj1wXJh01W224lN8WwNo/edit#slide=id.p1
План за работа –18.5.2020- 22.5.2020
Петто одделение-Зорица Димова
|
||
Наставен предмет: општество
|
Наставна содржина
|
Иселеништвото
од Р. Македонија во светот – усвојување (стр. 79, 80 и 81)
|
Странците во Република Македонија-усвојување (стр.82 и 83)
|
||
Вовед во активноста
|
Прочитајте ги овие две лекции и може да научите што е миграција –внатрешна и
надворешна и зошто се случува тоа, што е странец,странство, причините за
престој на странците во нашата земја. Ваша задача е да напишете доколку ви се
даде можност да одите и да живеете во странство,која земја би ја одбрале и
зошто токму таа земја-објаснете.
|
|
План за работа –4.5.2020- 8.5.2020
Петто одделение-Зорица Димова
Македонија мултикултурна
ризница
По сопствен избор направете проект на хамер или
на лист од блок за народното творештво во нашата тактовина.Да се потсетиме што
припаѓа во народно творештво:филигранство,фолклор(народни песни и ора),народни
носии, копаничарство,обичаи,традиции,грнчарство,традиционална храна и сл.
План за работа –27.4.2020- 30.4.2020
Петто одделение-Зорица Димова
|
||
Наставен предмет: општество
|
Наставна содржина
|
|
Споменици на културата – изработка на книга
|
||
Цели по предмети
|
||
Вовед во активноста
|
Продолжуваме да се запознаваме со културното наследство
на нашата земја, бидејќи тоа претставува непресушна ризница.
Задача за оваа недела вие да изработите извештај во
форма на книга за некој споменик на
културата по следниот план:
Кога е создаден?
Кој го изградил?
За што се користел во минатото?
Каква е неговата намена денес?
Јас ќе ви испратам пример, за да видите како треба да
изгледа отприлика или може вие по ваша замисла да го сработите.Не треба да ги
принтате по маил ќе ми ги пуштите.
|
|
Видео или аудио запис
|
||
Презентации
|
||
Линкови за активности
|
||
Наставен лист
|
||
Формативно вреднување
|
||
Меил од наставникот
|
szorica_dimova@hotmail.com
|
|
Радин мост
Овој
мост се наоѓа на познатата Манцева Река и е подигнат во 1833 година. Мостот е подигнат на две високи кули.
Сегашниот мост е изграден од познатиот скопски големец Хавзи-паша. За најпрочуениот Радин мост се раскажува потресна
легенда според која во темелите жива е заѕидана Рада. Потресната
приказна за деветте браќа-ѕидари и за убавата невеста Рада сѐ уште
привлекува голем број странски и домашни туристи, кои доаѓаат да го
видат легендарниот Радин мост во Кратово.
-
Уште кон крајот на 14 век, познатиот мајстор Раде изградил мост, кој
бил познат како Радев мост. Но, околу 1820 година мостот бил уништен по
удар од гром.
Според
легендата, изградбата на Радин мост била аманет од мајката на деветте
браќа-ѕидари.
-
Мајката на деветте браќа, еден ден тргнала на пазар, но не стигнала
затоа што Kрива Река го однела мостот. Според преданието, тие почнале да го градат мостот но
тој постојано се уривал. Сѐ што ќе изграделе дење, ноќе паѓало. За
да им „трае“ мостот, тие се договориле снаата што утредента ќе им донесе
ручек да ја заѕидаат во темелите за да се зацврсти градбата. Сите
им кажале на своите невести за договорот, само најмалиот брат не
кажал. Утредента, најмладата Рада им приготвила ручек и им го однела
на мајсторите, а кога ја видело нејзиното момче, силно заплакало.
Деверите, пак, ја фатиле и жива ја заѕидале во темелите. но постои
и предание дека во темелите на мостот е заѕидана само сенката на
Рада, а таа била поштедена заради доенчето што го имала.
Еминбегова
кула
Оваа
кула е висока 12,74 метри, а основата и е правоаголна со ширина од 6,10 метри.
Вратата се наоѓа на јужната страна и е изведена од делкан камен. Кулата има три
ката. Спратовите се преградени со дрвена конструкција и поплочена со
шестоаголни плочи.. Скалите се доста стрмни и се дрвени, а само на третиот кат
се камени.
Арабат
Баба Теќе — дервишко теќе кое се наоѓа на излезот од Тетово во подножјето на планината Шара.
Теќето е изградено во втората половина на 18 век од Реџеп паша и неговиот син
Абдурахман паша кои се спомнуваат и во врска со изградбата на Шарената
џамија во Тетово, како и Тетовското
кале.
Според
податоците во Теќето живееле околу 15 дервиши, на чии чело стоел старешина - баба.
Дервишите биле прочуени како благородни, мирни и гостољубиви луѓе. Теќето се
викало Арабат затоа што навидум неговиот основач бил сиромав човек со скината
облека по име Алија, а така облечените луѓе Турците ги викале арабат. Поради тоа
теќето го добило името Арабат-теќе. Постои и теорија според која градењето на
теќето било започнато од страна на Серсем Али баба.
Теќето
претставува комплекс од верски објекти, групирани околу турбето на Серсем Али баба, дервиш кој
припаѓал на редот Бектеши. Во текот на 120 години, во теќето
живееле бектеши Еднаш во годината, во спомен на имамот Хусеин и неговото
семејство кои биле заклани во, Сирија, дервишите ја вршат богослужбата во чии
рамки е и молитвата која се одвива со ритмичка музика и движења, при што тие,
спомнувајќи го бога и нишајќи се лево-десно, напред-назад, паѓаат во
мистичен занес и на крајот се бодат со игли и други остри предмети по телото.
Живописот во нерешката црква, е дело на повеќе раце, пред сè на рацете
на двајцата главни мајстори. Најзначајните сочувани композиции: Сретение, Преображение, Лазарево воскресение, Раѓање на Св. Богородица, Воведение на Св.
Богородица во храмот, Влегување во Ерусалим, Симнување од крстот и Оплакување Христово.
Шарена џамија
На десниот брег на
реката Пена во Тетово во XV век е подигната џамија . Џамијата е значајна по своите внатрешни
и надворешни сликарски декорации. Во составот на овој амбиент, се наоѓа и зачуваниот амам, кој денес е
уметничка галерија,
План за работа –21.4.2020- 24.4.2020
Петто одделение-Зорица Димова
|
||
Наставен предмет: општество
|
Наставна содржина
|
|
Повторување за културно наследство на тлото
на РМакедонија
|
||
Вовед во активноста
|
Проследете ја презентацијата,а потоа отворете го линкот и дознајте
повеќе за најстарата опсервација.Потоа во вашите тетратки напишете што се
заклучиле од претходното.
https://docs.google.com/presentation/d/1HfQNydOlbzN3KXAfmqNaUdVRC5DQYXoOm-KMBjHTUbs/edit?usp=sharing
|
|
Повторување за културно наследство на тлото на РМакедонија
Повторете за Културното наследство
на РМ од стр.70 до стр.77
Одговорете на прашањата на стр.78
во вашите тетратки, а потоа сработете го наставниот лист.
|
||
Меил од наставникот
|
szorica_dimova@hotmail.com
|
|
План за работа –6.4.2020- 10.4.2020
Петто одделение-Зорица Димова
|
||
Наставен предмет: општество
|
Наставна содржина
|
|
Културното
наследство на тлото на Р. Македонија – Скопје
|
||
Цели по предмети
|
||
Вовед во активноста
|
Активноста за оваа недела е да истражувате за
културните споменици во Скопје, за неговото минато, наоѓалишта и остатоци од стари градби.Пронајдете некој
интересен податок, а потоа информациите напишете ги во вашите тетратки.
|
|
Видео или аудио запис
|
||
Презентации
|
||
Линкови за активности
|
||
Наставен лист
|
||
Формативно вреднување
|
||
Меил од наставникот
|
szorica_dimova@hotmail.com
|
|
План за работа –13.4.2020- 16.4.2020
Петто одделение-Зорица Димова
|
||
Наставен предмет: општество
|
Наставна содржина
|
|
Културното наследство на
тлото на Р. Македонија – усвојување (стр. 70, 71 и 72) ИКТ
|
||
Цели по предмети
|
||
Вовед во активноста
|
Минатиот час имавте задача да истражувате
за Скопје-неговите наоѓалишта ,стари градби и сл. Оваа нова активност подразбира истражување за културното и
историско минато на нашата татковина.Разгледајте ја презентацијата, потоа
прочитајте го текстот од учебникот на стр.70,71 и 72. Може да истражувате за нашето наследство,
но задача ви е да одберете за што ќе пишувате и на тој начин ќе го проучите
истото.(пр.Хераклеја-Битола, Кокино-Куманово,Самуиловата
тврдина-Охрид,Маркови кули-Прилеп,Староградска архитектура,Стоби и сл.)
|
|
Видео или аудио запис
|
||
Презентации
|
||
Линкови за активности
|
||
Наставен лист
|
||
Формативно вреднување
|
||
Меил од наставникот
|
szorica_dimova@hotmail.com
|
|
https://docs.google.com/presentation/d/1N1mzT9GLs6xcI0q4hIXdVfezsA8cG64mXDFayZpEvVc/edit?usp=sharing