План за работа –од изминатата седмица
Петто одделение-Зорица Димова
|
||
Наставен предмет: математика
|
Наставна содржина
|
Множење и делење со едноцифрен број,
|
Множење децимални броеви со двоцифрени броеви
|
||
Цели по предмети
|
Ø
Умее да множи и дели трицифрен број со едноцифрен
|
|
Ø Проценува и ја определува приближната вредност при пресметувањата и го
проверува резултатот
|
||
Вовед во активноста
|
Решете ги наставните листови што ви ги
пратив во тетратката а потоа може да се забавувате со решавање на задачи на
линковите
|
|
Линкови за активности
|
http://www.mathplayground.com/multiplication04.html
http://nrich.maths.org/5612
|
|
Меил од наставникот
|
szorica_dimova@hotmail.com
|
|
Множење на децимален
со едноцифрен број
РЕШАВАЊЕ ПРОБЛЕМИ
1. Пресметај ги
производите:
а) 1,58 · 7 =
_________ б)
3,49 · 3 = _________
в) 5 · 4,20 =
_________ г)
8,42 · 6 = _________
2. Пресметај ја
вредноста на бројните изрази:
а) 95,6 –7,8 · 4 =
________________________________________________
б) (7,76 –1,51) · 4
=______________________________________________
в) 6 · 72,4 + 3 · 3,34
= ____________________________________________
г) 1500 – 6 · 5,8
=__________________________________________________
3.
Еден автобус поминал 156,33 km за еден
час. Колку километри ќе помине автобусот за 6 часа?
Решение
:
______________________________________________________
Одговор
: ______________________________________________________
4. Од бројот 469,7
одземи го производот на броевите 92,7 и 5.
________________________________________________________________
5. Производот на
броевите 76,3 и 4
намали
го за разликата на броевите 148,46 и 73,25.
________________________________________________________________
Критериуми
|
Целосно совладано
|
делумно совладано
|
несовладано
|
Множи децимален со едноцифрен број
|
|||
Пресметува вредност на броен израз
|
|||
Решава поедноставни
текстуални задачи
|
|||
Решава посложени
текстуални задачи
|
Собирање
и одземање децимални броеви, проценти, множење броеви со едноцифрен и со
двоцифрен број-час за консолидација
1.
Пресметај!
а) 3,16+3,14= б)21,6+18,5= в) 0,37+9,75=
г)13-12,23= д)90 - 23,75= ѓ)45,98 – 3,9=
2.
Во едно буре имало 15,30 l вода.Во друго буре има 34,23 l вода повеќе отколку
во првото буре. Во третото буре има 19,34 l вода повеќе отколку во првото и второто буре
заедно. Колку вода има во второто, а колкуво третото буре?
Решение:
Одговор:
3. Во еден воз имало 160 патници. 20 % од патниците се симнале од возот на првата
станица , а 40% од
патниците се симнале на втората станица. Колку патници продолжиле да се
возат во возот?
Решение:
Одговор:
4. Помножи точно!
18*9 89*7 165*9 876*6 376*4 921*3
58*58 29*37 97*37 86*23 84*94 24*73
5. Во транспортна фирма набавени се 17 буриња нафта од 25 l и 74 буриња бензин
од 75 l. Колку вкупно гориво е
набавено во таа фирма?
Решение:
Одговор:
6.
Пресметај ги бројните изрази!
2109*5-1245*3=
(435-35)*9+72*6=
8
000-(536-365)*5=
План за работа – 16.3-20.3.2020
Петто одделение-Зорица Димова
|
||
Наставен предмет: математика
|
Наставна содржина
|
Делење со остаток и негово
запишување како дропка
|
Делење со остаток на
трицифрени броеви
|
||
Инверзни операции
|
||
Инверзни операции
|
||
Редослед на операции
|
||
Цели по предмети
|
Избира соодветна стратегија за пресметување и објаснува како дошол до
резултатот
|
|
Ø Решава едноставни и посложени задачи(користејќи ги сите четири
операции);
|
||
Ø Знае да користи загради за да ги подреди операциите
|
||
Ø
Усно
и писмено го образложува начинот на решавање и размислување
|
||
Ø
Знае да користи
загради за да ги подреди операциите Умее да ги
разбира односите помеѓу сите четири операции
|
||
Вовед во активноста
|
Делењето секогаш го разбираме како
повторено одземање или како обратна (инверзна) операција на множењето.Сме
одземале броеви во кои остнувало остаток, што значи тоа не ни е проблем.Но
како да го запишеме тој остаток како дропка.Пример: 51:5 секако ќе биде
резултатот 10 и остаток 1. За да го запишеме како дропка потребно е и
остатокот да го поделиме со 5 т.е.1:5=0,2. Кока веќе сме добиле децимален
број тогаш е лесно да го запишеме како дропка.Решете 10 задачи како
примерот.62:6 ; 43:4;23:3 и сл.
|
|
Отворете го учебникот на страна Делење со остаток и решете ги
задачите од 1 до 4 , а потоа и во работната тетратка
|
||
Запишете, пр. 87 + 56 = 143. Доколу знаеме дека 87 + 56 = 143, дали 143 –
56 = 87 и 143-87=56 Фокусирајте се на пр. 56 + 87 = 143 за да го истакнеме
комутативниот закон (собирање во кој било друг редослед дава ист збир).
Решете ги задачите, со примена на комутативниот
закон:
а) 678 + 213 = б) 1432 + 6127 = в) 956 + 347 =
Знаеме дека комутативниот закон не функционира за одземање или делење
, но се применува и во множењето.Решете ги следниве задачи Пр. 64 · 9 = 52 · 4 = 71 · 3 = 88 · 3 =
23,6 + 5,64 = 12, 34 + 4,88 =
1, 76 · 4 = 38, 4 · 7 =
Доколу има загради , тие го
определуваат начинот на решавање ајде истражете
ја разликата помеѓу
(2 · 5) + 6
2 · (5 + 6)
Веќе има разлика во резултатот. Но
еве задачи на кои вие треба да им ставите заграда и да воочите дали
резултатот е ист или различен
Пр. 45 + 67 + 23= 5 · 7 · 9=
158 + 279 + 123= 9 · 2 · 4=
|
||
Се сретнавме со поимот Инверзни операции ,
но наједноставно да ви доловам тоа е обратна операција .Пр.на множењето
обратна операција е делењето.Бидејќи имаше точен број на учебници јас го имам
ланскиот-содржините се исти но страниците се различни затоа ќе ве замолам да
најдете наслов Инверзни операции
во стариот учебник е на страна 12, разгледајте ги примерите и решете ја 3
задача и во работната тертатка.
|
||
Кога
почнавме да собираме и да одземаме , а исто така и да делиме и множиме
научивме дека точките секогаш имаат предност, па така кога решававме задачи
со повеќе операции секогаш прво множевме или делевме , а потоа собиравме или
одземавме. Така и оваа наставна единица ни укажува на редоследот во решавање
на операциите.Пр. 24 + 6 : 2 – 1 · 4 = Воочете ги правилата, која операција има
предност и чекорите на пресметување без загради.Решете ги задачите на страна
13 и во работната тетратка (секако вие во новиот учебник ќе ги најдете
страните)
|
||
Видео или аудио запис
|
||
Презентации
|
||
Линкови за активности
|
За дополнителни задачи
joinmyquiz.com (во полето за код внесуваат 507919)
|
|
Наставен лист
|
||
Формативно вреднување
|
||
Меил од наставникот
|
szorica_dimova@hotmail.com
|
|
План за работа – 23.3.-27.3.2020
Петто одделение-Зорица Димова
|
||
Наставен предмет: математика
|
Наставна содржина
|
Користи загради за
да ги подреди операциите и пресметува според редоследот на операциите -
утврдување
|
Решавање проблеми со сите четири операции - 108 и 109
|
||
Активности за следење на постигањата на учениците
|
||
Цели по предмети
|
||
Ø
|
||
Ø
|
||
Ø
|
||
Ø
|
||
Вовед во активноста
|
Користи загради за
да ги подреди операциите и пресметува според редоследот на операциите –
утврдување
Решете ги задачите во учебникот на
стр. 14 и во работната тетрата, а потоа наставниот лист за
23.3.2020
|
|
Решавање проблеми со сите четири операции - 108 и 109
Решавање бројни изрази со и без заграда со сите четири
операции.Решете ги задачите на страна 108 и 109. Доколку наидете на проблем контактирајте
ме.
|
||
Активности за следење на постигањата на
учениците
Ајде да се провериме!Ви праќам
работен лист на кој има бодови. Решавајте сами, соберете ги бодовите и видете
колку сте освоиле.Потоа направете проверка со вашите родители.Бидете искрени!
|
||
Видео или аудио запис
|
||
Презентации
|
||
Линкови за активности
|
||
Наставен лист
|
||
Формативно вреднување
|
||
Меил од наставникот
|
szorica_dimova@hotmail.com
|
|
ПРОВЕРКА
НА ЗНАЕЊАТА ПО МАТЕМАТИКА-КОЛКУ НАУЧИВ
Позитивни и
негативни броеви, удвојување, преполовување, собирање, одземање, множење,
делење, проценти
Име и презиме ____________________________ Дата:__25.3.2020
Реагледај ги задачите, размисли и решавај сам.
По завршувањето направи проверка!
1. Пресметај:
а) 28,03 +
5,17 = б) 67,12 + 17,80 =
в) 349 - 189,76 = г) 56,99 – 12,3 =
8/
2. Пресметај:
а) 0,5 ∙ 4 = ________
б) 83,2 ∙ 7 = __________ в) 7,58 · 16 = _________ 6/
3.Одреди го количникот како
децимален број!
а) 33 : 15 = б) 19 : 3 = в) 325 : 4 =
6/
4.Реши ги бројните изрази:
а) (18 - 4) - 25 : 5 - 9 =
________________________________________________
б) 100
– 3 ∙ 12,5 + 6 ∙ 356 = ______________________________________________
в) 161 : 7 + 2356 – 298 · 6 – 165 =__________________________________________
6/
5.
Удвој ги следниве броеви
а)
120______ 1,4________ 4700________
Колкава е половината од следните броеви?
б) 800kg________ 26,8cm________ 32,6m ________ 850 l_______ 7/
6.Подреди
ги следниве броеви, почнувајќи од најголемиот: -7, -12, -3, -9, -16, -5
______, ______ , ______ , _______ , ______, _______.
6/
7.Радмила, Ана и Андреј имаат
1000 денари. Радмила има 126 денари, Ана 3 пати повеќе од неа, а другите пари
биле на Андреј. Колку денари има Андреј?
Решение:________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
Одговор:_________________________________________________________________4/
8. Пресметај го количникот и
направи проверка.
а) 130 : 3 = б) 387 : 12 = в) 365 : 5 =
6/
9. Јана собира сликички. Таа
има 4 кутии со по 186 сликички. Од секоја кутија извадила по 29 сликички -
дупликати. Колку вкупно сликички има Јана во кутиите?
Решение:_______________________________________________________________
_______________________________________________________________________
Одговор:_______________________________________________________________ 4/
10.Во една продавница за
спортска опрема има попуст на патики од 25%. Иван купил патики чија цена е 4800
денари без попустот, а Сашо тренерки чија цена е 6000 денари исто така без
попустот. Колку платил секој од нив со соодветниот попуст?
Иван:
Сашо:
6/
Бодовник:
|
Оцена
|
0
-20 Недоволен
|
1
|
21-31 Доволен
|
2
|
32-41 Добар
|
3
|
42-52 Многу добар
|
4
|
53-59 Одличен
|
5
|
Вкупно бодови: 59
Освоени бодови: __________
Одделенски наставник:__________________
Родител:____________________________
23.3.2020
Цел: Редослед на операции
Правило за редослед на операции – множење и делење доаѓаат
пред собирање и одземање.
1.
7 + 2 x 3 =
80 + 6 x 9 =
390 - 7 x 50 =
70 x 3 + 432 =
30 x 8 + 111 =
|
35 – 10 : 2 =
700 – 50 : 2 =
270 – 150 : 3 =
25 – 180 : 3 =
80 – 100 : 10 =
|
2. Секогаш прво се пресметува
операцијата во заградите.
4 + (10 x 5)=_________________
49 + (6 x 30) =________________
(56 + 15) x 9 =________________
(9 + 8) x 50 =_________________
30 x 8 + 111 =________________
|
70 –( 20 : 4 )= _________________
100 – (100 : 5) =_______________
(200 : 4)+ 365= ________________
(180 : 3) – 27 = ________________
(130+80) : 3= _________________
|
3.
810 : 9 – (3+18) = _________________________________________
(380 + 100) : (4 x 2) =________________________________________
90 – 100 : 2 + 45 х 3
= ______________________________________
|
v Ги разбира односите помеѓу сите четири
операции;
v Користи загради за да ги подреди операциите
;
v Го применува правилото за редослед на операции, со и без загради.
Ученик_____________________________________ Датум-28.03.2017
Читање и внесување координати на
координатна мрежа
1.
На координатна мрежа,
нацртај квадрат 2 x 2 и запиши ги координатите на неговите темиња.
_____________________________________
2.
Кои модели ги забележуваш во координатите ? Нацртај 2 x 2 квадрати на други позиции во мрежата.
Дали можеш да откриеш некое правило?
___________________________________________________
___________________________________________________
___________________________________________________
Дополни,
кои координати се потребни за да се формира квадрат?
5. (1,1) (4,1) (1,4) (4,__
)
6. (2,2) (2,4) (4,2) (4,__ )
7. (3,1) (3,2) (4,1) (4,__
)
8. (5,1) (5,4) (2,1) (2,__
)
Без да ги нацрташ овие координати, можеш ли да
предвидиш што ќе се обликува со нив ако се поврзат?
1.
(1,2) (3,2) (3,4) (1,4)
_______________________
2. (1,1) (5,1) (5,2) (1,2) _______________________
3. (2,1) (4,1) (3,4) __________________________
4. (3,3) (3,6) (6,3) (6,6) ______________________
Наставник-
10
х10 мрежа
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
План за работа – 30.3.-3.4.2020
Петто одделение-Зорица Димова
|
||
Наставен предмет: математика
|
Наставна содржина
|
Местоположба на координатна мрежа
|
Читање и внесување координати на координатна
мрежа
|
||
Нормални и
паралелни прави
|
||
Транслација
|
||
Цели по предмети
|
||
Вовед во активност
|
Местоположба на координатна мрежа
Да
се потсетиме за координатен систем (систем во геометријата што користи еден или повеќе
броеви наречени координати за точно
утврдување на положбата на некоја точка или друг геометриски елемент).Секој
систем има х-оска и y-оска.Но за визуелно да се потсетите,
отворете на страна 114 и 115. Нацртајте координатна мрежа. Овие точки се
координати на темињата на форма: (1,5), (2,5), (4,3), (2,1), (1,1). Обележете
ги на мрежата и напишете која форма ја добивте.Потоа решете ги задачите на
страна 114 (1 и 2) и наставниот лист што ви го праќам.
|
|
Читање координати
на координатна мрежа.
На страна 115 дадена е мапа
на ,,Гоблинските пештери“.Твоја задача е да бидеш пират кој ќе го бара богатството
со тоа што ќе ја разгледаш мапата и одговориш на прашањата под неа.
|
||
Нормални и паралелни прави
Да ги дефинираме поимите: Правите кои се сечат под прав агол се нормални прави (Како што е +, буквата Т ),
а паралелните прави се на исто
растојание и никогаш не се сечат (како што е =, пешачкиот премин
на улиците). Во вашите
тетратки нацтрајте неколку примери за паралелни и нормални прави, но
претходно разгледајте во учебникот на страна 116 и 117.Сработете и во
работните тетратки.
|
||
Транслација –нов поим па затоа да го појасниме
Појаснување на
значењето на поимот ‘транслација’ –движење на форма (правоаголник, триаголник, квадрат и сл.) по замислена права линија без промена
во нејзината форма или големина.Или
може да ја замислиме како лизгање
во било која насока.Значи да ја нацртаме истата форма на пр. квадрат ,но да
биде нацртана две квадратчиња полево или подесно на координатаната мрежа.
Но со решавање на примери ќе ви се
појасни.Отворете на страна 119 и 120 и разгледајте ги примерите. Секогаш на
секоја фигура треба да ги гледате темињата на фигурата и фактички тие треба
да ги префрлите за неколку квадратчиња кога ви се бара транслација.Јас ќе ви
пратам наставни листови со кои ќе увидите дека не е тешко. Но да се потсетиме
кога имате дадено координати на пр.(4,9) секогаш првиот број 4 –се однесува
на оската х, а вториот број се однесува на оската y).Секако доколку не ви е јасно мојот контакт го имате и во
секое време ќе ми се јавите.
|
||
Видео или аудио запис
|
||
Презентации
|
||
Линкови за активности
|
||
Наставен лист
|
||
Формативно вреднување
|
||
Меил од наставникот
|
szorica_dimova@hotmail.com
|
|
ПреместиMove 2 units left and
2 квадрати лево 8 units down и 8 квадрати надолу
|
Премести 6 квадратиMove десно и 5 квадрати нагоре.
|