План за работа – од изминатата седмица
Петто одделение-Зорица Димова
|
||
Наставен предмет: општество
|
Наставна содржина
|
Да повториме –Личноста во групата и општеството (квиз)
|
ПОИМ - Конфликтот и неговото решавање 61,62
|
||
Методи на разрешување на
конфликтите
|
||
Цели по предмети
|
да го сфати
значењето на семејството, групата врсници, училиштето и мас-медиумите за
развој на социјализацијата
|
|
Ø да осознаат што
е тоа конфликт, видови на конфликт, причина и последица за конфликт
|
||
Ø да осознаат кои се методите за
разрешување на конфликт, кои треба практично да ги применуваат во
секојдневниот живот, да ги почитуваат различните идеи, можности, желби и
потреби
|
||
Активност на ученикот
|
Решете го квизот со тоа што ќе ги напишете
одговорите во вашите тетратки со дата кога сте го сработиле тоа.
|
|
Секој ученик да изработи Т – табела - Моето добро/ лошо
однесување. Отворете го учебникот на страна 61 и 62 разгледајте ги сликите
на конфилти.Потоа ќе го решите наставниот лист што ви го пратив за да на крај
донесете заклучок и да направите план.Мала помош:Што е конфликт? Какви видови
на конфликт постојат?Причини за конфликт?Како се разрешува?
|
||
Изработете техника: Бура
на идеи – за поимот конфликт.Напишете
некоја ситуација во која вие сте разрешиле некој конфликт со вашето
другарче или со некој друг во вашите тетратки.А потоа одговорете на следниве
прашања: Што
научивте и како може наученото да го користиме во секојдневниот живот? Како
би се чувствувале доколку помогнете во разрешување на некој конфликт во кој вие
не сте вклучени?
|
||
Контакт - наставник
|
szorica_dimova@hotmail.com
|
|
https://docs.google.com/document/d/1ey-9ckYkaRdjMw2_33Ia-lckR865ilfQhZTCLSnOyOg/edit?usp=sharing
https://docs.google.com/presentation/d/1v0sgoCGxjnOY4290_1ovMuYF3ppHVPGJHR5nDEy56f4/edit?usp=sharing
План за работа –16.3.-20.3.2020
Петто одделение-Зорица Димова
|
||
Наставен предмет: општество
|
Наставна содржина
|
Правата
на децата како човечки права ИКТ
|
Права и
должности на децата - групна активност
РЛ ИКТ
|
||
Цели по предмети
|
||
Ø да се запознава со основните
човекови права, да се запознае со правата на
децата
|
||
Ø да ги знае своите права
како дете и каде да се обрати доколку правата се прекршуваат
|
||
Вовед во активноста
|
Честопати сме разговарале за правата на
децата кои секако спаѓаат во човековите права.Тие се универзални
права.Проследете ја презентацијата, препишете го слајдот што е за
Конвенцијата за правата на децата и запамтете ја. Потоа во своите тетратки
напишете ги вашите физички и карактерни особини по кои се
разликувате од другите.
Истражете:Целите и задачите на детските амбасади
|
|
Ако сте дошле до некое интересно истражување слободно може да ми го
испратите на мојот маил. Ваша задача е да го сработите работниот лист и со
техниката ПРОЗОРЕЦ да ги наведете вашите права и вашите должности.
|
||
Видео или аудио запис
|
||
Презентации
|
||
Линкови за активности
|
||
Наставен лист
|
||
Формативно вреднување
|
||
Меил од наставникот
|
szorica_dimova@hotmail.com
|
|
ТЕХНИКА ПРОЗОРЕЦ
МОИТЕ ПРАВА
|
МОИТЕ ДОЛЖНОСТИ
|
ПРАВАТА НА ДЕЦАТА КАКО ЧОВЕКОВИ ПРАВА
1.Заокружи го
точниот одговор!
Односите помеѓу луѓето во едно општество се
уредуваат со:
а)
конфликти
б) права
в)
должности
2. Дополни ја реченицата и провери ги знаењата за правата на
децата како човекови права:
Универзалната декларација за правата на човекот е усвоена на
_______________
_____________________________________________________________________
Правото
на образование е основно човеково право. Секој има пrаво на образование. Средното образование е задолжително.
3. Одговори на
поставените прашања, провери го своето знаење!
- Што
мислиш за задолжително образование за сите деца во светот?
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
-
Зошто ова право завзема главно место меѓу човековите права? Објасни го своето
мислење!
_________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
4. Наведи три причини поради кои сакаш да одиш
во училиште! ___________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
https://docs.google.com/presentation/d/1IMRVI3uEWsKb6fQe3S8qiVf_z6ddwZy235nHGHX7N_U/edit?usp=sharing
План за работа –23.3.-27.3.2020
Петто одделение-Зорица Димова
|
||
Наставен предмет: општество
|
Наставна содржина
|
Тематско повторување - Што научив ?
|
Проверка
на стекнатото знаење Тема:Личноста во групата и во општеството
|
||
Цели по предмети
|
||
Ø
|
||
Ø
|
||
Вовед во активноста
|
Тематско повторување - Што научив ?
Ден за усно повторување за: личноста и факторите за
социјализација; девијација и девијантно однесување; правила на однесување и
должности; конфликтите и нивното решавање; правата на децата; обврските и
должностите.
|
|
Проверка на стекнатото знаење Тема:Личноста во групата и во општеството
Самостојно работете! Потоа
проверете каде сте згрешиле!
|
||
Видео или аудио запис
|
||
Презентации
|
||
Линкови за активности
|
||
Наставен лист
|
||
Формативно вреднување
|
||
Меил од наставникот
|
szorica_dimova@hotmail.com
|
|
Проверка на
стекнатите знаења
(Личноста во групата и општеството)
Напомена:
Читај внимателно, размислувај, а потоа одговарај на поставените задачи!
Дополни!
1. Личност е _____________________________________________________
________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________.
2. Врз формирањето на личноста влијаат: __________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________.
3. Секојдневно нашиот живот го поминуваме со одредена група. Напиши какви групи постојат и по што се разликуваат тие. _________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
4. Општество
е __________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________.
5. Социјализацијата
претставува процес _____________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
6. Солидарноста е __________________ особина, а егоизмот е
__________________ особина. (Обиди се да објасниш по што се разликуваат
личностите со такви особини.)
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
4. Основни фактори на социјализација се:
____________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________.
5. Како може да влијае групата врсници врз
социјализацијата на личноста?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
6. Кои мас-медиуми најчесто ги
користиш? ___________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________.
7. Врз формирањето на личноста негативно влијание
имаат: ____________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
8. Процесот на отстапување од општествените
и од културните правила се нарекува
______________________,
а однесувањето на личноста ________________
однесување.
9.
Девијантни
однесувања се: _____________________________________
____________________________________________________________.
10. Криминалот е отстапување ______________________________________
Наркоманијата подразбира ______________________________________.
11. Животот во општеството е уреден според
_______________________.
12. Правилата овозможуваат _______________________________________
______________________________________________________________.
13. Што се тоа казни и кога се применуваат?
___________________________
________________________________________________________________
______________________________________________________________.
14. Напиши едно правило, кое го почитуваш во
училиштето. _____________
_____________________________________________________________.
15. Задачата што треба да се заврши е _______________. Должностите
треба
да ги _________________, а
правилата да ги _________________.
16. Објасни како го разбираш зборот конфликт.
______________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________.
17. Конфликтот може да биде _______________________________________
_____________________________________________________________.
18. Методи за разрешување на конфликтот се _________________________
_____________________________________________________________.
19. Односите меѓу луѓето во едно општество се
уредуваат со _________.
20. Еднаквоста (рамноправноста) се гледа во
еднаквите права за сите луѓе
и не може да се
одвои од слободата. Слободата значи ________________
____________________________________________________________.
21. Зошто велиме дека Декларацијата за
човекови права е универзална?
____________________________________________________________________________________________________________________________.
22. УНИЦЕФ е ___________________________________________________
____________________________________________________________.
23. Првата детска амбасада во Светот се вика
_____________________.
Забелешка: Откако ќе ги
провериш задачите, одговори на следните
прашања!
- Дали
сум задоволен од својата работа?
________________________________________________________________
- Дали
тоа е најдоброто што можев да го направам?
________________________________________________________________
- Ми
треба ли помош? Од кого?
_______________________________________________________________
План за работа –30.3.- 3.4.2020
Петто одделение-Зорица Димова
|
||
Наставен предмет: општество
|
Наставна содржина
|
Еколошки проблеми во глобалниот свет –
усвојување (стр. 94 и 95) ИКТ –ЕКО Стандард Отпад – Рециклирање
|
Енергија–алтернативни
можности
„ Приказна за
планетата без светилки!“ ЕКО Стандард Енергија - Обезбедување на енергија
преку алтернативни извори:соларен систем/ветерници – ИКТ(стр.96-97)
|
||
|
||
|
||
|
||
Цели по предмети
|
(стр. 94 и 95)
Може да започнете со истражување на- Еколошките
проблеми на глобалниот свет.Сигурно осознававте дека има загревање на земјината атмосфера, озонски
дупки, уништување на шумите, суши, загадување на воздухот и водите и сл. И
затоа е донесен Законот за заштита на животната средина.Отворете на страна 94
и 95 во учебникот и прочитајте.Откако ќе прочитате сакам да изработите
првоаприлска маска (бидејќи тој ден се наближува и да ни биде како активност
поврзана со ликовно образование).
|
|
(стр.96-97)
Размислете
и одговорете на прашањата:Кој е најголем извор на енергија?Наброј други
извори на енергија! Какви форми на енергија има?
За
секоја работа потрбна ни е енергија.Секојдневно трошиме енергија која
преминува од една во друга форма.
Еве
на пример:
Што
се случува со енергијата содржана во дрвото за огрев? (енергијата што ја има
во дрвото, кога гори, се видоизменува во топлина)
•
Каков вид енергија користат гитаристот и тапанарот и во што се менува таа?
(механичката енергија ги придвижува рацете и се менува во звук)
• Како фенерот дава светлина? (преку
претворање на енергијата содржана во течното гориво во светлина)
•
Како се готви храната? (преку претворање на енергијата од гасот во топлина)
•
Како детето го наоѓа патот во темнина? (со светилка - енергијата од батериите
се претвора во светлина)
•
Како мотоциклистот го пали својот мотоцикл? (преку согорување на нафтата во
движење на моторот)
Обидете
се да се сетите на некој предмет на кој не му треба енергија.
Отворете
на страна 96 и 97 и прочитајте како луѓето со нивното неконтролирано трошење
на електричната енергија ги уништуваат природните богатства. Замислете си го
светот без електрична енергија и со помош на вашата фантазија напишете состав
со наслов,,Приказна за планетата без светилки“.Во вашите тетратки по
општество.
А
потоа напишете неколку примери како вие би заштедиле електрична енергија во
домот.
|
||
Вовед во активноста
|
|
|
|
||
|
||
|
||
|
||
Видео или аудио запис
|
|
|
Презентации
|
|
|
Линкови за активности
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Наставен лист
|
|
|
Формативно вреднување
|
|
|
Меил од наставникот
|
szorica_dimova@hotmail.com
|
|
|
||
|